2011. augusztus 10., szerda

Sál galléros mellényke - Vestă cu guler şal


A szabi alatt kezdtem meg, sokat is haladtam ott vele, de a múlt héten itthol fejeztem be, és tegnap lett rá gomb is varrva.
Mikor Kicsikatónál megláttam mondtam is, hogy ilyen nekem kell, nem sokkára el is dőlt, hogy ez lesz a szabis kötögetnivalóm, mert egyszerű és haladós. Ki si választottam hozzá a fonalat, 3 motring tavaly tavasszal beszerzett Rikker gyapjú, amit magam festettem szintén tavaly nyáron, szóval még fonal falós is.
Persze megint nem olvastam figyelmesen és jgy eltértem a mintától, de végül ez jól is jött mert mivel, hogy elég kevés fonalam volt kicsit keskenyebb a szegély és a gallér mint a leírásban. Megkötöttem előbb a törzsét aztán párhúzamosan kötöttem a gallért és az alját, hogy ha baj lenne körben legyen másik fonallal befejezve. Végül keskenyebb szegéllyel fejeztem be de nekem így is tetszik. Varrtam rá egy gombot is, nekem így jobban tetszik nem lifeg rajtam.

Nos akkor pár adat:
Minta: shawl collar vest by Amanda Berka
Fonala: Rikker két ágú merinó, saját festés,
Súly: 283 g , nem si maradt csak vagy 50 cm fonalam, néztem is, hogy kellesz-e pótolnia szélét mással.
Tű: 4,5 mm-es bambusztű.





Încă în timpul concediului am început şi am şi făcut marea parte, darde câteva zile am terminat şi abia ieiri am cusut şi nasturele.
Când am văzut această vestă la Kicsikató am spus imediat că şi eu vreau una din asta :) am ales crearea acestei veste în timpul vacanţei pentru că e un model simplu şi datorită firului gros merge şi repede.
Fireul este un fir de lână merinos răsucită din două fire şi vopsită de mine.
Ca deobicei nici acum nu am citit descrierea destul de atentă şi aşa vesta mea diferă de modelul original în privinţa realizării. eu am făcut prima dată corpul vestei, apoi am luat ochiurile şi sus şi jos şi paralel am lucrat cele două benzi, asta şi datorită faptului că mă temam că nu îmi va ajunge firul şi atunci să am câteva rânduri dintr-un alt fir de jur împrejur nu numai sus sau jos. În final banda este mai îngustă cu ceva decât în model dar mie îmi place şi aşa.

Câteva data tehnice:
Model: shawl collar vest by Amanda Berka
Fir: 1005 lână merinos, vopsit de mine.
Masa: 283 g , mi-au mai rămas doar câteva centimetri.
andrele : circulare din bambus de 4,5 mm.

9 megjegyzés:

Annamari írta...

Jó lett! Ha nem mondod, rá sem jövök, hogy eltértél a mintától :o)
a színe pedig gyönyörű.

Iza írta...

Nagyon tetszik, ügyes vagy!Ja és a szine nekem is nagyon tetszik. :)

Irenka írta...

Hát ez szuper lett! Színe, fazonja egyaránt tetszik, és nagyon jól áll. Minta spejzolva nálam is. :)

zazálea írta...

ez nagyon-nagyon csinos és szép a színe és jól áll és...:D

Melinda írta...

Én is csak néztem, hogy mi ezen a keskeny, mert abszolút arányos a mellényke többi részéhez ez a szélességű passzé.:)
A fonal színe valóban gyönyörű!

Otthon Művek írta...

Nagyon szép, őszierdő színű, a hajadhoz is passzol, és mindent egybevéve nagyon csinos.

Névtelen írta...

Nagyon tetszik! És a színe is szép, olyan őszies.

...tiktakro... írta...

szép-szép-szép ! vreau si euuuuuu asa de tare imi place !!! doar ca mie mi-ar trebui cam o data jumate cit a ta de mare ( daca nu chiar de doua ori :))ca iar m-am ingrasat :D ) ceea ce inseamna mult de lucru asa ca ...poate la iarna. Sa nu uiti modelul pina atunci :D !
Iti sta tare bine si te prinde de minune culoarea !

Csilla írta...

Köszömöm lányok, én is imádom a színeit, a fazont is csak nem annyira kényelmes minr gondoltam, de azért jól mutat.
Teodora nu ti-ar trebui chiar asa de mult, sa nu crezi. Sa ma cauti penetru model