2009. szeptember 26., szombat

Ez + Az - Una - alta

Már említettem, hogy most készült el a gardróbunk. Én terveztem a párom és az apósom készítette el, egész pontosan a párom és apósom segédkezett neki. tudni kell, hogy Csabának szakmailag semmi köze az asztalossághoz, csak szereti csinálni és már két könyhabútrunk, egy szobabútor van a háta mögött több apróbb dolog mellett. Amúgy a házunkban az összes burkolat sk készült, meg a festés meg még sok minden más. szóval még tavaly megterveztem, de most került sor az elkészítésére. A hálónkból nyílik a gardrób egy hermónika ajtóval, maga a szoba egy ablaktalan kis helyiség ahol L alakban tudtuk megvalósítani a ruhatárolást. Itt nem lesznek cipők és kinti ruhák (kabát, dzseki, sapka, sál, kesztyű, táska). Sőt még a fehérneműk egy része sem itt lesz, mert erre lesz a hálóban egy szép nagy komód, ami hamarosan elkészül, mert a jövőhéten jön meg hozzá az anyag. A bal oldali fotó a gardrób bal oldalt levő részét, a középső a középsőrészt és a jobb oldali a jobboldali részt mutatja, illetve ezek egy részét, mert sehogy nem tudtam többet fotózni belőle. amúgy nem egy bonyolúlt dolog csak polcok, vállfárészek és fiókok alkotják. Még nincs benne minden a végleges helyén, meg kell venni millió vállfát, de már ez is óriási dolog a dobozolt ruhák után :)
Bár hivatalosan nem jelentkeztem be, de próbálom én is alkalmazni a Flylady programot, kicsit magamra szabva, például nem csillog a mosogató, csak el van mosogatva minden este (de amúgy sem tudna csillogni mert matt felületű ;)) Nagyon kell nekem egy ilyen rendszer mert elég szétszórt vagyok ezt be kell, hogy valjam. Már az anyagjaim úgy ahogy rendben vannak és a multnap szépen elrendeztem a cérnákat is. De az anyagok megint átrendeződnek mert a hálószoba bútor anyagjából maradt egy kis polcos szekrényre való is ahol az anyagjaim egy része lesz.
Nem vagyok rettentő nagy környezetvédő de próbálom megtenni amit tudok, ezért nemrég megvettem én is egy zsákocska mosódiót. Hát nem tudom, de én többet vártam tőle. Foltot semmit nem visz ki, hiába adok hozzá mosószódát, meg szódabikarbónát. Ha valakinek van még tippje, hogyan tehetném hatékonyabbá kérem ossza meg velem, még van jó pár mosásra való (pedig felesben vettük Teodorával) , szóval még van min kisérletezni.



Am mai amintit în postul anterior că ne-am facut un dressing. Este proiectat de mine şi reaizat de soţul meu Csaba ajutat de tatăl lui. Dressingul se deschide din dormitorul nostru şi este menajat sub formă de L. Vedeţi o porţiune din partea stângă, din partea de mijloc şi din partea din dreapta. Poze mai bune nu am putu face. Nu toate lucrurile sint la locul lor definitiv si mai avem de luat o gramada de umerase dar aşa oricum este mult mai bine decât cu hainele în cutii. aici nu vom depozita pantovi şi restul hainelor de afara (paltoane, geci, şepci, fulare, mînuşi, umbrele, genţi) . O parte din lenjeria intia va avea loc în comoda din dormitor, deci tot nu în dressing. Nu este ceva super complicat, este compusă din rafturi, bare pentru haine şi sertare, dar este foarte funcţională.
De două săptămâni tot anajez una alta. Ieri am aranjat de exemplu aţele. Şi o parte din materiale este aranjată, dar va fi rearanjată că din materialul pentru mobila din dormitor a râmas puţin pentru un dulăpior cu rafturi pentru materiale.
Nu sînt eu mare ecologist dar încerc să fac ce pot pentru mediu, acum am comandat nuci de spălare (jimi-juma cu Teodora), dar nu sînt deloc încântată de ele, nu scoate petele degeaba pun sodă de rufe şi bicarbonat de sodiu. Dacă cineva are experienţă cu acest "detergent ecologic" vă rog să-mi scrie ce mai pot adăuga să îmbunătăţesc calitatea spălării.

3 megjegyzés:

Ledorka írta...

Klassz a gardrób. :)
A mosódióval gond lehet, ha nem viszi ki a foltokat. Lehet, hogy régi? Pár évig eláll minőségvesztés nélkül, de egy idő után használhatatlan. :( Normál esetben nem kell trükközni, olyan hatékony, mint egy mosópor.

...tiktakro... írta...

Noa, nici la mine nucile nu au spalat nici macar praful de pe tricoul cu care gradinaresc :(((...Deci : jos cu ele ! si eu am pus cam de 2 ori mai multe decit este scris in indicatiile de folosire .
Se pare ca ne-am lasat pacalite de "publicitate"...nu-i bai, asa invatam si mergem mai departe! ;)

...tiktakro... írta...

Garderoba a iesit SUPER!!! bravo mesterului si tie felicitari pentru munca de a le aseza in ordine :).
Abia astept sa vad si atelierul ;).