2010. január 8., péntek

Hét dolog rólam megint - Şapte lucruri despre mine


Kaptam egy díjat két kedves blogerinától is. Még decemberben megkaptam Krisztától és aztán már idén Krisztől. Köszönöm szépen lányok, aranyosak vagytok. Igen tudom, hogy ehez a díjhoz teljesítenem kell azt a feltételt is, hogy írjak magamról 7 dolgot (volt már ilyen itt és itt, de még megpróbálok összehozni hetet :) ).

Am primit o diplomă de la două prietene de blog. Încă în decembrie de la Kriszta şi încă odată de la Krisz. Vă mulţumesc fetelor, sunteţi drăguţe. Legat de această diplomă trebuie să scriu 7 lucruri despte mine ( am mai scris şi altă dată aici és aici, dar încesr să mai fac o listă de 7 :) )
1. Nem szoktam újévi fogadalmakat tenni, mert eleve nem szeretem ha valamit azért kell csinálni mert muszáj. Idén mégis van pár elhatározásom amiket akár újévi fogadalomnak is felfoghatunk. Később leírom. Apropó fogadalmak igéretek, csak olyasmiket szoktam megigéri amit be is tartok, ez nálam szent.
1. Debicei nu fac făgăduieli de anul nou, pentru că nu-mi place să fac lucruri de musai. dar anu acesta am luat nişte decizi, care pot fi luate drept promisiuni. Voi scrie despre ele mai târziu. Apropo promisiuni, eu promit totdeuna numai lucruri de care pot să mă ţin.

2. Nagyon szeretem az állatokat főleg a szőrmók kutyákat. Szeretem, hogy olyan hűséges ragaszkodó, önzetlen, nem mint a macska aki csak addig van melletted amig megkapja amit akar, elég öntörvényű állat, bár egy pihe puha kis dorombolónak azért én sem tudok ellen állni, de ha vállasztanom kell, hogy kutya vagy macska a válasz egyértelmü.
2. Îmi plac mult animale mai ales căţei cu multă blană. Îmi place fideliatea lor, nu sunt ca pisicile care sunt lângă gazdă doar până ce primesc ce vor, trăiesc după legile lor, nu zic că nu măngâi o pisicuţă pufoasă dar dacă trebuie să aleg atunci răspunsul se subînţelege

3. Míg a szüleimmel laktam nagyon nem érdekelt a kertészkedés (point azért amit ez első pontnál leírtam, utálomna kötelezően végzendő dolgokat), de amióta kertes házban élek a párommal elkezdett nagyon érdekelni, sőt szeretem is csinálni ilyen kicsiben :) Imádom nézegetni, hogy bújnak elő tavasszal a földből a hagymás virágok.
3. Până ce lucuiam cu părţinţi nu mă pasiona grădinăritul (aşa cum spuneam nu-mi plac lucrurile care trebuiesc facute de musai), dar de când stau la casă cu soţul meu, mă pasionează această activitate, e drept că avem grădină mică, dar chiar ne ajunge. Îmi place rimăvara să ma uit cum ies florile cu bulbi din pământ.

4. Egyáltalán nem vagyok egy aggódós fajta, bár azt tartják jobb félni mint megijjedni azért én mégsem szeretnék állandóan félni, hogy jaj most mi lesz. A párom naponta levezet 80-100 km-ert ebből kiindulva állandóan aggódhatnék mi lesz vele az úton, de nem teszem, csak a saját életem keseríteném meg vele. Lilla miatt sem szoktam sokat parázni, például azért, hogy megfázik, az időjárásnak megfelelően felöltöztetem de nem agyonöltöztetem és kész. Csak sajnálom azokat a gyerekeket akiket úgy bebugyolálnak, hogy mozogni sem tudnak és még sálat és kötnek az arcuk elé aztán csodálkoznak, hogy mégis jól megfázott a kölök. Mikor elkapta az első gyermekbetegséget a háromnapos lázat akkor is előbb próbáltam kideríteni mi lehet a baja nem egyből pánikolni, hogy jaj most mi lesz. Ha le is esik nem aggódom, ha látom nincs komoly baja, ebből kifolyólag ő sem veszi zokon, feláll és megy tovább.
4. Deloc nu sunt o fire care se îngrijorează mereu, cu toate că se psune că e mai bine să te îngrijorezi decât să te sperii, dar eu nu vreu să-mi petrec viaţa în frică, să mă gândesc mereu că vai ce se va întâmpla. soţul meu conduce zilnic 80-100 km-ri, deci mereu ar trebuie să mă gândesc că vai doamne e pe drum şi ce va păţi, şi nu fac asta că aşa numai îmi fac viaţa mai grea. Nici pentru fetiţa mea nu mă îngrijorez mereu, o îmbrac adecvat vermii şi atât. Mi milă de copii îmbrăcaţi aşa de gros că nu se mai pot mişca şi mai au şi un fular legat la faţa lor, şi tot se răcesc. Câteva răceli chiar sunt normale, întâresc sistemul imunitar.
Şi când pică nu fac mare problemă dacă nu s-a lovit tare şi aşa nici ea nu se sperie ci s eridică şi merge mai departe.

5. Elég válogatós vagyok kaják terén és van jó pár kaja amiről előre kijelentem, hogy ezt nem szeretem, de megkóstolni sem vagyok hajlandó, tudom butaság de ez van. Szeretek pár egésszégtelen kaját (füstölt kolbász, császárszalonna, tejföl, tepertő - jó persze ezeket nem eszekm naponta természetesen csak néha rámjön) de hát valamivel nekem is kell bűnözni persze a nasik mellett, mert hát a csokit nagyon szeretem a meggyes és hasonló fajtát leszámítva. Nem nagyon iszom kávét mert szédülök és fáj a gyomrom tőle, de az illatát imádom és sütikben az ízét is. Borból inkább a fehér édeset szeretem. Utálom a keserű dolgokat.
5. Sunt destul de mofturoasă, sunt multe mâncăruri despre care din start spun că nu-mi palce, dar nu am de gând nici să-l gust măcar, ştiu că este o prostie dar asta este. Îmi plac nişte mâncăruri ne sănătoase (cărnaţi afumaţi, bacon, smântăna, jumari - e drept că nu le mânăn zilni) dar cu ceva trebui şi eu să mă păcătuiesc, evident pe lângă dulciuri, ciocolata îmi place foarte mult, mai puţin cele cu vişine şi cireşe. Foarte rar consum cafea, că nu mă simt bine de la ea, dar îmi place mult cum miroase şi şi gustul îmi place în prăjituri. Îmi place vinul alb dulce şi şampania dulce, deobicei băturile dulci. Nu-mi plac lucrurile amare.

6. Nagyon sokkáig (kb. 27-28 éves koromig) szinte semilyen smink cuccot nem használtam, aztán kedvet kaptam de persze nem minden napra mert azért ahoz lusta vagyok, hogy ezért korábban keljek. Kb akkortájt vágattam a hajam is le, derékigérőből félhosszúra és azóta is festem, vörösre, mert úgy érzem ez a szín jellemez leginkább.
6. Multă vreme nu foloseam aproape deloc produse de machiaj (până la 27-28 ani), apoi mi-a venit cheful, dar nu mă machiez zilnic, sunt prea leneşă ca pentru asta să mă scol mai devreme. Cam de atunci nu am părul lung, aveam părul până la brâu şi l-am tâiat să fie cam până la umăr şi de atunci îl şi vopsesc, în roşcar sau cu şuviţe, aşa cred eu că această coloare mă caracterizează cel mai mult.

7. Imádok aludni és utálok felkelni, szívesebben vagyok fent késő éjszakáig mint hogy korábban keljek.
7. Îmi place să dorm mult dimineaţa, nu-mi place să mă scol, mai bine stau seara trârziu decât să mă scol mai devreme dimineaţa.

Tovább kellene adni 7 emberkének, de ehez én most lusta vagyok meg már legtöbb mindenkinál volt, körbejárt már ez a díj. Szóval bocsi de nem linkelek be senkit akinek továbbadom.
Conform regulamentului ar trebui să-l dau maideparte la 7 persoane, dar m-i lene să fac asta, şi la multe persoane deja a ajuns. Deci scuze dar eu nu voi numii pe nimeni acuma.


1 megjegyzés:

krisz írta...

Köszi Csilla hogy játszottál!Ha 8 pont lett volna 8.nak én is biztosan beirom hogy IMÁDOK aludni!