2009. március 26., csütörtök

Esküvős játék


Ebben a bejegyzésben én is megmutatom az esküvői ruhám és csokrom, mert résztveszek a szarvasmici játékán ahol ő ad majd ajándékot valakinek azokból akik részt vesznek a játékban.
Az esküvőnk már 13 éve volt (1996 április 20). A döntést azóta sem bántam meg, bár alig voltak 60-an a vendégek, de ha még egyszer kellene még ekkora esküvőm sem lenne. Tudtam, hogy jól döntök, de alig vártam, hogy túl legyünk rajta, nagyon izgultam mindenért, amúgy is utálok középpontban lenni. És bár kijelentettem, hogy nem akarok videóst, még is volt, apósék beszervezték, és ez engem nagyon feszéjezett, végig nem tudtam miatta ellazulni. Nincs is igazán mosolygós képem egy sem. A kép amit mutatok az anyakönyvvezetőnél készült.
A ruhát egy a 1900-as évek elején megjelent divatmagazinban láttam meg ( kicsit másképpen nézett ott ki és ott estélyi ruhának szánták) még kislányként és kitaláltam, hogy én majd ilyet szeretnék az esküvőmön viselni. Ott nem volt ujja, de amúgy pont ilyen volt. A ruhát az Anyukám varrta, tiszta szatén az egész ruha az ujját leszámitva ami csipke, a szoknyarészen átlósan vannak fodrok és a vonal mentén ahol a fodrok be vannak varrava kis textil rózsák vannak, az ujja fodor tövében is ilyen kis rózsák vannak. Még mindig meg van a ruhám, valahol eltéve, szép volt, nagyon tetszett.
A csokrom tarka rózsa csokor volt, én eleve fehér rózsát szerettem volna, de akkor Szatmáron nem lehetett áprilisban fehér rózsát kapni, amúgy is egy virágbol volt az egész városban ahol lehetett csokrot rendelni. De nagyon szép volt.
A lagzi otthol volt a szüleimnél, egy hétig folyt a kemény készülődés, mert otthol készült az egész menű. Akkoriban még nem voltak esküvő szervező cégek, akit kitalálják a dekorációt, ültetőkártyát és egyebeket, csinálta mindenki ahogy tudta. A meghívó egyébként az én munkám volt a tervezéstől a kivitelezésig.
Most mesébe illő esküvőket lehet szervezni, akár hintóval is, igaz nem olcsón. Ha most csinálnám csak a minimumra szoritkoznék a vendégek számát tekintve, és nem engedném, hogy bármit is a hátam mögött szervezzenek, de akkor még csak 22 éves voltam. Úgy tünhet, hogy nagyon utáltam az esküvőmet, tény, hogy vannak dolgok amik miatt ma is neheztelek, de azért egész jó volt, főleg mikortól a videós abba hagyta a filemzést. Mit csináljak ha utálom, hogy filmeznek.
A frizurámat egy ismerős fodrásznő csinálta, sminkem nem volt akkor még nem sminkeltem egyáltalán.
Érdekes volt, hogy egy héttel korábban még havazott, azt hittem rosszul látok amikor reggel láttam, hogy havas a tető. Ami ebben igazán érdekes, az az hogy az előző szombat április 13 volt és én eredetileg akkora akartam tenni az esküvőt, mert milyen mókás a 13-i dátum, egyáltalán nem vagyok babonás, de lebeszéltek mert akkor volt az ortodox húsvét, milyen jól tették... 20-án mesés idő volt, szinte mint nyáron, és még utánna héten is amikor nászúton voltunk.

0 megjegyzés: