2009. április 8., szerda

Készen vannak a tavaszi párnáim - Sînt gata pernuţele de primăvară

Végre elkészültek a tavaszi párnáim. Messze nem tökéletesek. A rátétes résszel is megkinlódtam, van még mit tanulni és gyakorolni. Aztán megpróbáltam géppel tűzni, nem árokban, ahogy szoktam, persze nem sikerült követni a vonalakat , aztán még improvizáltam némi tűzést rá, hogy ne tünjönek föl a hibák annyira. Szóval rendesen kell gyakorolni minták után varrni, úgy cikcakkot rátéteknél, mint tűzést. Sehogy nem sikerül egyenletesre a tűzés, próbálok haladni a vonalak mentén és így nagyon sűrűk lesznek az öltések, még úgy is, hogy a gép a legnagyobb öltésméretre van állítva, de hár nagyon lassan varok, mert próbálok koncentrálni a vonalakra. Igaz, hogy egy kis régi gépem van, de ezzel is lehetne szebbet, jobbat, pontosabbat varrni...


În sfărşit am terminat pernuţele de primăvară. Nu sînt perfecte, nici pe departe. M-am chinuit şi partea de aplicaţii, mai am ce exersa. Am încercat să quiltuiesc cu maşina după un model, nu în linia cusăturii cum făceam până acum (la lucrurile unde nu în linia cusăturii am quiltingul, am făcut cu mâna, poate revin la această metodă, merge mai lenet, dar ştiu să-l fac mai frumos), nici cum nu reuşeam să urmăresc liniile desenate. Deci mai am mult de învăţat şi exersat mai ales la capitolul: cusut după linie, atât în ziczac la aplicaţii, cât şi la quilting. La quiltin îmi iese cusătura prea deasă, pt că lucrez foarte încet, ca să urmăresc liniile, degeab am pasul cusăturii setat la maxim. Adevărat că nu am o maşină modernă, dar şi cu asta se poate mai mult, mai bine, mai frumos...

6 megjegyzés:

Kriszta írta...

A foltvarrásban nem vagyok jártas, de nekem nagyon tetszenek :) Használjátok egészséggel a párnákat!

katafolt írta...

Te látod a hibáit,de a képeken nem jönnek át :-).Az öltéshossz- állításnak szabad gépi tűzésnél nincs jelentősége,mivel leengedett felsőanyagtovábbítóval te irányítod a ritmust,az a nehéz,amíg megszokod,hogy nagyjából egy ütemben mozgasd az anyagot és nyomd a pedált.
Érdemes piszkozaton gyakorolni.

Erika írta...

Szerintem gyönyörűek és annyira jók a színei! A hibákat mi nem látjuk, de szerintem más se fogja észrevenni...:))

Alexandra írta...

Csilla, excelent! Sunt sigura ca iti gasesti singura diferite defecte, dar de la mine pernele par foarte frumoase, si aplicatiile si quiltingul! Si stii ce se spune, ca pentru quilting masina trebuie doar sa coasa drept. Eu mi-am luat o masina Brother, e moderna si a fost foarte buna la inceput, dar acum s-a dereglat si n-am mai ajuns la service cu ea...

Csilla írta...

Köszi lányok. Hát igen én jól látom a hibákat, de csak is gyakorolva tanul az ember, én ezt vallom, meg azt, hogy csak az nem hibázik aki nem is dolgozik. Persze törekszem azért a jobbra, szebbre.
Kata, nagyon is jól megfogalmaztad mi az én gondom, tényleg ez az anyag irányítás és pedálozás összhangja a gond. Téynleg piszkozaton kellene gyakorolni, csak az nagyon unom, inkább saját dolgokon gyakorlok, élesben, ott látom a célt.

Csilla írta...

Sanda! merci mult. O sa mai exersez. Eu spun ca numai cine nu lucreaza nu greseste si exersand invata omul, dar bine inteles ma straduiesc si eu sa fac lucruri cat mai bune si frumoase.